29 Januari / Lördag



Sov ut idag, ända till 10.05. Började jobba vid 10.00 så det var lite misslyckat, men jag kastade på mej kläderna och kubbade upp till huset. Istället för Andys vanliga: Good morning E, fick jag ett: Good morning red face… Eller nåt sånt. Det var ju dock sant eftersom jag vart helt rödrosig i hela ansiktet efter att precis ha lämnat min älskade kudde! Men men. Jobbade tre timmar och tog då med mej Tea Sloane och Kai-Kai till Michaels, en pysselbutik i Pleasant Hill. Kai-Kai storgrät i bilen hela vägen till affären och skrek att hon inte ville vara med mej och Tea, hon ville vara med sin mamma. Jag orkade inte hantera det just då (hade inte fått någon frukost, och ni vet hurdan jag blir utan mat) så jag skruvade helt enkelt upp volymen på radion. Väldigt skönt och väldigt effektivt. Jag hörde inget barn som grät, och då fanns det väl inget problem, eller? Enkel logik. TS ska göra 22 Valentines (alla hjärtans dag-kort) till sina klasskamrater, så vi letade såklart efter rosa, röda, glittrande och hjärtformade pysselsaker. Utan kymmer spenderade vi alldeles för mycket pengar där, men gosh vad jag älskar Michaels. Dom har allt. Allt. Sen drog vi en snabb sväng till Peet’s och jag unnade mej en underbar vanilj latte och croissant medans ungarna fick varm choklad. Yummy. Hem igen och sen hjälpte jag TS att hoppa i fotbollskläderna, busade med tjejerna i 10 min och sjasade sen in dem och pojkarna i Jennifers bil. Sen vinkade jag av dem, klockan var 11.45 och jag var off. HELG!



Mötte upp tjejerna på Chaos och käkade lunch. Sen åkte jag och Carro2 och kollade upp ”vårat” gym i Walnut Creek. Lyx. Muskler. Vattenfall. PT:s. Älskar’t. Stället passar mej som handen i handsken. Eftersom Carro2 inte vart i Walnut Creek visade jag henne runt, köpte en bok på Barnes and Nobels (Nättan rekommenderade den, ”True Confessions”. Vi får väl se om den är värd pengarna.) och sen skulle jag baaara visa henne vart Victorias Secret ligger någonstans. Jag lovar, jag skulle bara visa henne platsen, rent geografiskt. Det gick ju åt skogen och vi promenerade bägge två tillbaka till bilen en timme senare med var sin rosa-röd VS-kasse i handen. Suck. Men man får ju tänka positivt, det finns betydligt värre sätt att spendera pengar på. Knark tillexempel. Eller djurpälsar. Typ.

Sen åkte vi hem och pratade då om bacon och flöt och andra läckra grejer och då kläcker Carro2 med en viss oro i rösten:
-Tänk. TÄNK om jag börjar prata ditt språk Elin!
Hallååå?!! Vadå mitt språk, jag pratar ju också svenska! Med en liten dialekt kanske, men ändå. Not fair. Och bara så du vet så heter det faktiskt flöt. FLÖT! På kvällen kom hela tjejligan över för lite hot tub. Det var jag, Carro, Carro2, Sofie och Tove (inte josefine dock, hon är ju på Hawaii det lilla äcklet). Det pissregnade. Men det stoppade inte oss, man är ju viking! :D



Kommentarer
Postat av: josefine

hahahha! hoppas ni hade det as tråkigt!

2011-01-31 @ 08:10:08
URL: http://josefineontour.blogg.se/
Postat av: Tinde

Hahaha exakt sådär gör jag också när mitt värdbarn är alldeles för jobbigt

2011-02-03 @ 03:25:58
URL: http://tindes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0