Onsdag / Underbara underbara dagar!



Jaha, här sitter jag i min pyjamas i min soffa och käkar upp den sista biten av min underbara cheesecake. Den har räckt i tre dagar nu ;) Mumsigt.. Och eftersom jag både vart ute och gått och gjort yoga idag så behöver jag inte ens ha dåligt samvete ;P

Dagen har verkligen varit helt kalastoppenbra! Pojkarna skötte sej super på biblioteket och är helt klara med den här veckans läxor! Tea var jätteduktig och hjälpte mej handla i över en timme utan att klaga en enda gång. När vi kom hem erbjöd hon sej att både duka och hjälpa mej laga lunch! Hon har vart supergullig hela dagen och det känns verkligen som att hon har fått förtroende för mej och verkligen gillar mej! Hon kommer självmant fram till mej och kramar om mej och ja ni vet, det är svårt att förklara! Men någonting har verkligen förändrats bara under de senaste dagarna
J Hon har ju alltid vart snäll mot mej, men som sagt, något har förändrats. Till det bättre!

Iof sej hade jag världens battle med Cooper innan middagen, om middagen. Han grät och sprang iväg men, jag redde ut situationen genom att följa mina instinkter och med hjälp av mitt luuuuugn, och mitt sunda förnuuuft ;) Fick tonvis med beröm av Jennifer efteråt! :D Det ni, trodde ni inte om lilla mej :)

Efter middagen kunde vi äntligen, äntligen bada hot tub tillsammans hela familjen! Det känns som att poolgubbarna i princip har bott här den senaste månaden, men nu funkar allt igen, tillslut! Och det var verkligen underbart! Precis när jag kliver i frågar Jennifer vilken min mest lyckliga stund tillsammans med familjen är. Utan en sekunds tvekan och med mycket inlevelse svarar jag: Riiiight now! Alla skrattar! Men det är sant, för skråen va gött det var! Ungarna tillbringade mer än halva tiden på land då de dansade till musiken (bl a MC Hammer  - Can’t touch this) och det var så sött! I bet that om några år kommer det trilla in stora horder av fnittriga unga tjejer i det här huset, Devon och framför allt Cooper är så ofattbart charmiga och gentlemanniga!
I love them!

Förutom alla underbara händelser idag så har det vart varmt och solen har skinit och gjort mej ännu gladare! Idag insåg jag hur ofattbart ofattbart ooofattbart glad jag är att jag tog beslutet att åka hit, till USA som au pair. Detta är ett av de bättre besluten jag tagit i hela mitt liv! Jag har fått lära känna en helt underbar familj, träffa nya vänner och lära mej en elt ny kultur. Jag har lärt mej mer om mej själv och (tro det eller ej) mognat lite grann som människa ;) Och jag har bara vart här i 52 dagar! Låång tid kvar :)



Getting ready for today's birthday party!



I'm done, lets go to Pump it up!



- Wow E, these are soo cool! Look, they fits me!!!!!!



En sista gång i SF tillsammans med Madeleine innan hon åkte hem!



ps. Jag är ju inte dum, så jag inser ju att eftersom allt vart så bra idag så lär det komma en skitdag i morgon. Men men, that's life I guess :) G'night!


Kommentarer
Postat av: Elle Alpsten

Hej Elin!

Vill bara skicka en liten hälsning till dig. Försöker att komma ihåg att läsa din blogg med jämnamellanrum. Ha det fortsatt bra! Kram fr Elle & tre grabbar.

2011-01-06 @ 07:24:45
Postat av: Tinde

ps. Jag är ju inte dum, så jag inser ju att eftersom allt vart så bra idag så lär det komma en skitdag i morgon. Men men, that's life I guess :) G'night!



så jävla klockrent. Au pair logiken i ett nötskal.

2011-01-10 @ 05:46:22
URL: http://tindes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0