Fredag + Lördag



Igår jobbade jag:
7.15am-8.45am
11.30am-1pm
6pm-10.30pm

Efter förstajobb passet åkte jag till Target för att fixa födelsedagspresent till Andy som fyller år i morgon, söndag.. Förutom det köpte jag också ett par saker till mej själv ;) sen åkte jag till Sports Basement och inhandlade ett par nya träningsskor vilket verkligen behövde.. Igår fick jag nämligen en liten (?) spontan present utav Jennifer och Andy! Ett gymkort på ett yoga/fitness/gym/träningsställe i Walnut Creek!!!!!! Dom tyckte att jag rockade hela veckan och ville därför uppmuntra mej!! Kalas det, dessutom har Sally köpt ett likadant gymkort till Caroline, hennes nya svenska au pair som kommer om 1-2 veckor, så att vi ska bli vänner :D Ser verkligen fram emot att hon ska komma hit!



Min nya morgonrock och pyjamasbyxor!



Nya träningsdojjor, lila!!! Nu ska här tränas! (Idag sa J till mej, "You look so skinny" jag bara höh? Har du sett dej själv i spegeln?)

Vid 11.30 plockade jag upp Tea och Julia på skolan, åkte hem, fixade lunch, sen åkte jag och handlade.. Sen var jag off igen och beställde då tid på Pinkies för att göra akryl-manikyr!



Jag älskar mina nya naglar! <3

Så på bara några få timmar gjorde jag slut på $200, vilket var hela lönen som jag fick samma dag! :S Suck.. Men som sagt, jag är glad! : ) Sen jobbade jag 6-10.30, vi hade kids dinner, kollade på tv och sen var det läggdags.. När jag lagt pojkarna gick jag upp till Tea, la mej bredvid henne och började klia henne på ryggen. Kände att jag var ganska trött men funderade inte mer på det..

Nästa morgon: Jag vaknar upp på extrasängen i Teas rum. Tea vaknar samtidigt, tittar på mej och säger:
- I didn’t know we had a sleep over tonight!
- Not me either, svarar jag sömning när jag inser att jag sovit hela natten i Teas rum!
- Är det morgon nu, frågar Tea?
Jag tittar på klockan, den är 7.00 (och jag är ledig till 5.30 ikväll).
- Nej, det är en timme kvar tills det är morgon svarar jag snabbt!
- Hur lång tid är det?
- Det är 60 minuter, så vi har tid att snuggla lite till säger jag : )
Så Tea kryper ner hos mej, lägger sej i min famn och vi somnar om igen.. Myyyys!

När jag vid halv 9-tiden kommer ut i köket träffar jag Andy och Jennifer som ler mot mej. De berättar att när de kom hem igår kunde de inte hitta mej någonstans. De tittade till pojkarna som sov, sen gick de in till Tea och hittade oss tätt ihopslingrade i hennes säng.. Eller ja, Tea hade brett ut sej över hela sängen, jag klamrade mej som vanligt fast på kanten genom att hålla armarna om henne. Då hade J och A dragit ut extrasängen, lyft över mej till den, hämtat kudde och filtar och stoppat om mej.. Och sen vaknade jag där nu på morgonen!

Nu på morgonen har jag invigt mina nya träningsskor med ett entimmes hårt pass i gymet med J och A.. Måste ta en dusch nu och sen signa upp för några klasser så jag kan få några av min credits.. Sista dagen att signa upp idag, och som sagt: Alltid ute i god tid, Elin Björklund!




Cuddling with my kids!



Kommentarer
Postat av: Liselott

Fina naglar!!

2011-01-09 @ 17:04:22
Postat av: Per Lundberg

Vilka klasser ska du gå och vilka 'credits' handlar det om?



PS. Jag är glad att jag inte har sådana naglar. DS

2011-01-09 @ 21:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0