15 Juni / MORMOR, och varför livet är så bra just nu!



För det första: Mormor jag är så hemskt fruktansvärt ledsen att jag inte hört av mej och tackat för julklappen!!

Nu barn, ska jag berätta en historia för er – den är inte rolig men den har ett vackert slut! Idag letade jag igenom min ”viktiga papper”-låda på jakt efter något som jag behövde. Då hittar jag (tro det eller ej) ett kuvert med texten ”Elin” (mormors handstil). Något gnistrar till i bakhuvudet och minnet återvänder, detta är brevet jag fick av mormor innan jag lämnade Sverige! Med darrande händer öppnar jag kuvertet! Mormors julkort och julklapp!! SÅ GLAD BLEV JAG! TACK! TACKTACKTACK! Thank you, som vi säger här i Amerika. Jag blev jätteglad, och mormor: Jag älskar dej och saknar dej! Men vi ses snart igen! (Mamma kan du organisera en skype date med mej och mormor?)

För det andra: Här kommer en lista på varför mitt liv är underbart bra just nu!

Jag har fått ny matta i mitt poolhus, både i vardagsrummet och i mitt sovrum! Den nya heltäckningsmattan i mitt sovrum är underbart mjuk och gosig, och dessa dagar när det är så varmt funderar jag skarpt på att sova på mattan. Kylan har jag hört söker sej till golvet.

Sommaren har infunnit sej – på riktigt. Det märks i både väder och jobb. Temperaturen ligger på ca 35 grader Celsius på dagen (vilket är ca 95 Fahrenheit) och runt 20-25 på kvällstid. Ingen skola och inga läxor. Istället spenderar ungarna förmiddagen på olika camps (tennis, vildlivs, teater, fotboll). Eftermiddagarna spenderas i poolen vilken är min räddning. För 35 grader är VARMT (ljummet om du frågar Californianerna)! Poolen är precis lagom avsvalkande, men inte kall. Idag tränade jag och Tea på att göra kullerbytta och stå på händer i vattnet, samt flyta och dyka. Devon hade playdate och Cooper är på sleep over camp hela veckan.. Jag har också börjat jobba på Tea’s sommarbok vilken kommer att handla om bokstäver, ord och nummer. Jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt (och tur är väl det)!

I morrn åker jag, Agnes och Erika till L.A!!! Slutar jobba någon gång vid 6-tiden, då ska jag speedpacka och sen åker jag och Erika i hyrbilen till SF för att plocka upp Agnes. Sen bär det av, vi ska köra hela natten, jiiiiha! Sen ska vi se alla kända saker, Venice Beach, Rodeo drive, Sunset Boulevard, Hollywood, walk of fame- You name it! 

Har redan nämnt detta men bara grejen att ungarna har läxor sänder mej upp till himmelriket! .S.Å. .S.J.U.K.T. .S.S.K.Ö.N.T. !!!!

Om 12 dagar kommer Sandra (en tidigare au pair i min familj) hit! Vi kommer ha grymt kul ihop!

Om ca 4 veckor kommer mamma, pappa och lille lillebror hit!!

Idag firar jag min 7:de månad  och/eller (beror på hur man ser det) 212:e dag i USA! Bara 5 månader (eller 11) kvar!

Sen att jag har fått obehagligt ont i halsen igen (streptocockkänslan), att mitt huvud känns som en ballong, och att jag måste bestämma mej om jag vill förlänga eller inte inom 2 veckor spelar absolut ingen roll. Jag är lycklig helt enkelt! Livet leker igen!

Och som jag hörde på radion häromdagen:

”Everyone dies, but not everyone lives”. Sant. Det är dags att hämta hem det här loppet. Vi tar dom på slutspurten Bjorkis!!!!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Jättekul att få läsa om ditt liv overthere, Elin...blir nästan sugen på att bli aupair, hahaha

och jag tycker du gör HELT rätt i att stanna lite till!!! Kram

2011-10-05 @ 09:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0