7 Juni / Bra dagar, tankar och beslut

Igår hade vi en fin dag, barnen skötte sej som änglar och gick runt och bara lyste hela eftermiddagen! Eller ja, iallafall i 10 min ;) Yoga på morgonen vilket faktiskt (förvånande nog) var riktigt avslappnande.. (Eller vänta nu, gick vi tidigare från klassen? Jaa så vart de ju!) Anyway, vi är au pairer och vi har många och mycket viktiga saker att spendera våran tid på, så när jag var tvungen att sparka på Sofie för att hon började snarka - då var det helt enkelt dags att gå. Hem igen och sen börja jobba i vanliga ordning. Hämta Téa och Julia på skolan, playdate, lunch och sen handla mat. Busy busy! Droppade av Julia hemma hos Carro vid halv 3 innan det var dags att plocka upp pojkarna.
.
Väl hemma säger Devon:
"We have to do some extra credit/creative stuff in school so we will get extra points."
Okej, säger jag och frågar vad han har tänkt sej?
"I want to make butter!" svarar han..
.
Oh Herre jösses, hur ska detta gå tänker jag, men sagt och gjort. Vi googlade "how to make butter" och åkte sedan till Whole Foods för att inhandla grädde till våran alldeles egna smörtillverkning. Dev var värsta gentlemannen och bar kassen och kasskillen (killen som stod och packade i våra matvaror i en kasse) sa: "Wow, that's a sweet little gentleman you have there!" Sant så sant.. :D
.
Väl hemma bakade jag och Devon cornbread (antar att det blir majsbröd om man hade bakat det i Sverige) och när vi satte in brödet i ugnen tog vi tag i smöret. Haha, jag skrattade så jag grät, Devon är så charmig och rolig när han får full uppmärksamhet! Smöret blev riktigt gott och idag när jag plockade upp pojkarna sa Devon att alla hade tagit dubbla portioner bröd och smör i hans klass, och cornbreadet hade tagit slut! Det stavas S U C C È ! ! ! !
.
.
Full rulle i koket!
.
.
To the left: Whipped cream
To the right: butter!!!
.
.
När jag var off senare på kvällen tog jag tag i mitt liv och gjorde en P90X work out igen för första gången på typ 2 månader. SKÖNT! Idag värker kroppen och det känns bara så fint :) En snabb dusch efter passet och sen drog jag in till bion i Walnut Creek. Jag hade en dejt! Mannen i mitt liv heter Johnny Depp och han är ju bättre än bäst, helt underbar! Pirates 4 var helt ok, var lite orolig hur filmen skulle vara utan Orlando och Keira men min man räddade upp det! Grr!
.
.
G.E. .M.E.J.!
.
Idag har också vart en bra dag, efter att jag droppade barnen på skolan var det dags för hike igen, den här gången i Oakland. Leden var väldigt vacker och gick genom en skog med unga Redwoodträd. Här kommer några bilder:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
This is how happy I am right before my hike! (Big lie)
.
Det fina vädret och solen har kommit tillbaka så idag har eftermiddagen spenderats nere vid poolen. Jag satt i hot tuben medan ungarna hade krig mot två myrfarmer som försökt bosätta sen i närheten av hot tuben. Underbart att se dom små kräken gå under när ungarna hällde tonvis med kallt vatten på dem (Ja, när jag säger De små kräken så menar jag myrorna, inte barnen). Bra, mycket bra. Jag hade det gött, och ungarna hade något att göra!
.
Idag skulle jag egentligen varit off vid 6:30 som vanligt, men i förmiddags fick Jennifer och Andy tag på superbra biljetter till U2 konserten i Oakland, så nu jobbar jag helt plötsligt till 11 (eller 12, beror på när de kommer hem). Inte mej emot, eftersom detta betyder att jag får hela helgen off!! Plus att jag har hela nästa helg off också, och då åker vi till L.A! Jag kommer ta fredagen ledigt och bila ner till L.A på torsdagkvällen/natten med Erika och Agnes. Sen kommer vi hem igen på söndagkväll. Ljuvligt, jag älskar spontana påhitt!
.
Sen började ju Jennifer och Andy titta på flygbiljetter till Hawaii idag. Omg. Och jag måste bestämma mej för om jag vill förlänga eller inte, inom två till tre veckor. OMG. Det innebär att jag måste ta tag i mitt liv och börja ta beslut och planera saker inom mindre än en månad!!!!! Aaaaaaaaaaaah!
.
.
Sista bilden får representera hur allt känns just nu: Galet, glatt, snurrigt! (3D movie with the boys).
.
Love E
.
.

Kommentarer
Postat av: Liselott

Hej kära Elin.

Emma sitter med o läser bloggen och till slut säger hon: " -Kommer Elin aldrig hem någon gång? Inte än på länge, svarar jag. Hon kommer inte förrens till jul, när det blir vinter igen. -Men det var ju så länge sedan jag träffade henne."

Ta nu inte med detta i ditt beslut, utan gå på magkänslan! Klart vi saknar dej, men vi får hänga med dej här!



Många kramar Lotta o Emma

2011-06-08 @ 08:20:17
Postat av: Per Lundberg

Det är klart att ett beslut om att stanna kvar eller inte måste du fatta utifrån dej själv.



Du skulle kunna sätta upp en lista på för- och nackdelar - ungefär så här



Nackdelar med att stanna kvar:

Oändligt långa och tråkiga dagar vid poolen hela vintern.

En jämrans massa kanaler på TV:n att hålla reda på och inte hinna med att titta på.

En jobbig resa med tidsomställning och allt till några vulkanöar i Stilla havet.

3 busiga och bråkiga ungar som hela tiden ställer till det för dej.



Fördelar med att åka hem:

Finns det något bättre än en riktig vinter i skogarna utanför Tidaholm?

TV1, TV2 och TV4 - behövs det egentligen något mer?

Du kan be pappa köra ut dej till Lurö eller Visingsö när du vill.

En härlig lillebror som du längtar efter att träffa igen.



Osv. Du förstår nog hur jag menar.

2011-06-08 @ 22:59:03
Postat av: lina

I feel you! Var i precis samma sits. Hör av dig om du vill prata!:)

2011-06-08 @ 23:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0