1 Mars / CARROS FÖDSLODAG



Nu har vi tisslat och tasslar här för att dölja vårat fix, och vi lyckades något otroligt bra! Idag är det Caroline Strindlunds  20:e födslodag, och hon trodde att alla hennes vänner var tvungna att jobba sent, utom lilla jag.. Så vid 7-tiden skulle hon komma och hämta upp mej och vi skulle dra en pizza på Pizza Antica i Lafayette och fira lite grann tillsammans bara vi två.. Det var bara det att när hon ringde mej och stod utanför gaten var huset fullt av blåa ballonger, gula serpentiner, tacos, levande ljus, partymusik och fem SUPERNÖJDA tjejer! Jag drog en vit lögn och svarade:

- Asså, jag är jätteledsen men jag har stressat som ett as och är ändå inte riktigt klar, kan du komma in och ge mej 10 min så kan vi åka sen? (Alla brudar stod knäpptysta och lyssnade)

Stackars Carro suckade och kunde inte annat än att komma in i huset. (Vilken misslyckad födelsedag var förmodligen en av tankarna som snurrade i skallen på henne.) OJOJOJ vad överraskad hon blev när det hoppade fram 5 glada ickejobbande tjejer och kastade ballonger över henne och skrek grattis! Snacka om lyckat överraskningsparty, hon hade inte en aning om vad som pågick!

Lyckan var total när vi senare plockade fram en barntårta som jag, Carro och Sofie bakade tidigare idag! Då refererar jag till ett av Carro1s facebookinlägg från tidigare idag, som lyder:

- Min första födelsedag utan barntårta :(

Och vilken tårta sedan. Hemmabakad tårtbotten och hemmagjord vaniljkräm (supersmarrig)! Sen var det ett lager med hallonsylt och grädde på toppen! Dekorerad med 20 ljus och svenskt godis!!



Tårtbak hemma hos Carro2



Lillflickorna hjälpte till med att slicka bunken!



Förberedelser!




Josse fixar grönt!



Carro2 och Sofie kockar turkeyköttfärs till tacosen!



Huvudpersonen har anlänt!!!!! SötisCarro1!



Jossan och födelsedagsbarnet











Alla mina brudar! GO SWEDEN!















Ja, det kommer nog upp ca 200 bilder till på facebook (så fort min kära vänner skickar dem till mej OCH jag har tid att ladda upp dom). Nu blir det sängen för min del, gonatt!


Kommentarer
Postat av: Per Lundberg

Vilket härligt överraskningsparty det verkar ha varit!

2011-03-03 @ 23:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0