17 Mars / Torsdag



De senaste dagarna har det hänt ett stort antal grejer som vart roliga, underhållande, söta och underbara. Här kommer ett litet urval:



Tea-Bear plockade en blomma och sa: I picked this one for you and me and mommy! <3


I morses vid frukosten skulle Cooper dra ett skämt för mej. Såhär lät det:

Cooper ”E, listen to this joke! What word starts with f- and ends with -uck?”
Jag (chockad, road & förvånad. Mestadels chockad) “Oh Coop, come on! That’s very inappropriate!”
Cooper och Devon I kör “It’s firetruck!!!!”
Cooper ”E, WHAT were you thinking of??!!!”

Jadå, där blev man dragen vid näsan av två 8-åringar!




Häromdagen när jag och Tea skulle plocka upp Kai-Kai på skolan så spöregnade det. Eller det regnade iaf, så jag tänkte vara lite klurig och lägga upp det på ett fint sätt så att jag skulle slippa gå i regnet utan jackan som jag glömt hemma.

Jag ”Hey TS, vad tror du? Ska vi parkera bilen på biblioteket och hela vägen i regnet, och bli alldeles KALLA och BLÖTA? Eller ska vi helt enkelt ta bilen till hennes skola, plocka upp henne och åka tillbaka till biblioteket,  VARMA och TORRA och du kan kolla på FILM i bilen.”

Gissa vilken respons man fick på det lilla utlägget, när man använt alla de viktiga nyckelorden så som film, cosy och warm.

TS ”Oh Elin, I LOVE rain!! Lets walk! Thank you soooo so so much!”

Duh. Halvvägs till skolan huttrade Tea till och sa:

”Brr, it’s kind of cold. I wish we bringded an umbrella!”



När jag vid ett tillfälle skulle ta tag I middagen så diskuterade jag med Jennifer hur vi skulle lägga upp det hela. Den här störtsköna kommentaren fick jag då!

Jennifer ”Why don’t we make it like a big smorgasbord, so everyone can pick whatever they want for dinner?”



Och är det inte UNDERBART när det händer saker som bevisar att jag alltid har rätt? T ex, jag har sedan min första vecka här tjatat på Coop och Dev om att de måste stänga sina ryggsäckar, annars kommer de att tappa ut saker ur väskan. Vad händer? Jo, en dag när vi är på väg från biblioteket till bilen hittar jag Dev’s musikmapp på marken utanför biblo, och spritt runt om kring ligger det papper som blåst all världens väg (papper som vart hans spelläxa) för vinden.

Och till valentines day gav jag ungarna pärlplattor och plastpärlor från IKEA, vilke iaf C och TS älskade. Numera är det mest Tea som pysslar och jag säger (varje gång) till henne att hon måste sätta på locket, annars kommer hon en dag att spilla ut alla pärlorna och det kommer inte att blir roligt. Vad händer?



Woupsi!



I lördags när jag skulle åka till Sf med jossan och fira St Patricks Day fick jag syn på några lustiga figurer utanför gaten.. Hmm?





I lördags kväll tog jag pojkarna och åkte och bowlade!



In till SF på St Patricks Day - firande!





It was crowded!




Jossan var med, såklaaart!








Sen mötte vi upp några amerikanskavänner :D



--och satt i gröngräset och göttade oss. Någon hade med sej girl scout cookies... :S



Och det var parad och grejer :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0