21 Mars / Söndag

Hade ett såkallat "Halleluja moment" häromdagen. Lilla TSloane och jag låg på hennes säng och övade på att läsa! Med hjälp av bilder och att först skriva av ordet, sedan bokstavera och "låta" som bokstäverna så läste hon!!!! Hon har läst ungefär ett ord tidigare (ordet nut, haha :P) så detta var första gången "på riktigt "och jag fick vara med, där i detta fantastiska ögonblick och vara en del utav det! S u p e r c o o l t !!!! Nu låter jag kanske lite överdriven, men nej jag överdriver inte! Det var en av de häftigare stunderna i mitt liv. WOW.

I övrigt har har helgen bestått av fredagsfest, lördagslathet, 8 timmar hos frissan (Jag är numera blond. Ja det är sant.), ganska mycket mat, väldigt mycket sötsaker, shopping, film i bion, vänner och regn. Det har regnat i stort sett hela veckan och idag sa Jennifer att det ska regna i 11 dagar till.

-I didn't sign up for this, sa jag som svar på den kommentaren och hon bara skrattade ;)

Ikväll när jag kom tillbaka från frissan åkte jag med hela min familj till ett Crêpes ställe i Walnut Creek. Supersmarrigt och FULLT AV CALORIER!! Beach 2011 - here I come!!! Jag åt en crêpe med tomat, ost och avocado och till efterrätt blev det en fylld med peanutbutter and chocolate. I bilen på vägen hem retades jag och Andy med Jennifer för att hon fått en p-ticket på $300.

J- HEY!!! Why are you two always ganging up against me? Elin, why are you and I never ganging up against Andy??
A- O COME ON!! You two are aaalways teasing me for all the machines I buy!
E- Yeah, but you DO BUY a lot of machines that you a) never use, and b) if you ever use them you always end up realizing they aren't working as you want them to, and c) that always leads to that you have to buy a new, more expensive machine!
A- That's not true!
J- Elin, that's SO true! But hey, Andy, why are we never ganging up against E?
E- Oh man, don't even THINK about it!

HAHAHAHAHAH! Jag älskar mina v-föräldrar, dom är störtsköna!

Väl hemma igen tog jag vanen och plockade upp Sofie. Vi drog till Safeway och hyrde en film och sen avslutades helgen hemma hos Carro2 med lite snacks och tre personer i en säng som faktiskt är ganska stor (och ofattbart skön), men som för stunden kändes väldigt liten. Trångt men mysig, förutom det faktum att Carro käkade torkat sjögräs som luktar gammal srumpa (smakar förmodligen så också). Men jag antar att man inte kan få allt här i världen. Nu ska jag nana, i morrn är det dags för en ny 45-timmars jobbvecka. Tur man tycker om sitt jobb säger jag bara!!!


Snuggling in my favorite chair with my favorite girl!








Färsk frukt och UNO i solskenet på balkongen :)


Tea Sloane + Strawberry chocolate whipped cream crêpe = giant mess. Still, a very cute mess!


Kommentarer
Postat av: Lina

Kommer aldrig glömma när Tea ropade mitt namn från sitt rum första gången. Eller nja...hon skrek "Iiiiina". Och det var ett solklart Lina i mina öron. Anyway, underbart moment:)

2011-03-21 @ 11:15:52
Postat av: Andy

What an excellent recap of our weekend. It's so very wonderful to see you and TSloane reading and cuddling together!



I am also happy to see that you enjoy the new "restaurant" (if you can even call the crepe place that) that we introduced you to. I thought you might find them too competitive with your own, home-made Swedish pancakes!

2011-03-22 @ 00:53:21
URL: http://dragonflyeffect.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0