28 Februari / Måndag



11 stygn. Ja jag frågar mej fortfarande, hur får man plats med 11 stygn på två så små, söta 5 år gamla fingrar?!! Ofattbart, obegripligt, olidligt. Tycker så synd om henne, min lilla tös! Men hon är stark, tuff och grym! Andy tog henne till vår doktor i morses och jag tänkte att han kommer väl bara lägga om ett nytt förband. Men nähä då, han syr i henne. HAN SYR I MIN FLICKA!!!!!! Och jag som lipade över att sy tre stygn när jag tog bort en fjuttig leverfläck. Pinsamt Elin, pinsamt! Men hon fick behålla alla fingrar och mår under omständigheterna bra vilket är huvudsaken. Idag plockade jag upp henne och Julia på skolan vid 11.45 och åkte sedan raka vägen till biltvätten. Lämnade bilen där för att få en invändig och utvändigt tvätt och ”ny bil-lukten” fixad (YES!) och gick sedan två block till Starbucks. Där käkade vi lunch och busade lite innan vi plockade upp bilen och åkte till Yogurt Shack för att fortsätta frossa i godsaker. I övrigt var det en vanlig dag med homework club på biblioteket, hem och käka snacks, sen spelade jag basket med pojkarna och fixade middag.

Ett ”roligt” ögonblick var när jag tillsammans med Tea var på väg för att plocka upp Kai-Kai på hennes skola, och jag inser att bensinlampan lyser. Hmm. Hur länge har den lyst? Ingen aaaning! Jag visste att det skulle finnas en knapp någonstans i bilen som när man trycker på den visar hur många miles man har till tom tank. Jag visste dock inte vart den satt så jag ringde Andy och frågade. Efter lite pyssel hittar jag knappen och jaha ja, men vad spännande! Skärmen visar ”0 miles” till tom tank, så rooooligt! Stod i ett rödljus med Kai-Kais skola åt ena hållet och bensinmacken åt andra hålet, 0 miles till tom tank och klockan tickar på, alldeles för snabbt! Men jag kör ett wild card och svänger åt vänster mot Kai-Kais skola och ber samtidigt till Gud att bensinen ska räcka! Och jodå, jag lyckas plocka upp Kai-Kai i tid OCH ta mej till bensinmacken! BOOOOOM!

Innan middagen gjorde Tea namnskyltar till bordet. Hon skrev allas namn och målade en bild. Cooper fick en trollslända, Devon fick en sol, jag fick ett hjärta (!!!!!!!) och på sin egna målade hon sej själv med ett stort bandagerat finger!!! Haha, hon har humor iaf! :D

Ett annat fint ögonblick var när pojkarna vid middagen retades med Tea och frågade hur mycket 8+8 var. (De trodde att hon inte kunde klura ut det.)

E-Hmm, lets count on our fingers, I’ll help you! How many fingers do you have?
TS-Right now….. eight! (två är ihopbandagerade).
E-That’s perfect! Let’s use your eight and then you can have eight from me.

Sen räknade hon alla våra fingrar och jorå, det blev 16!!! :D



På starbucks :)





-Yes ma'am!





Same old E!



Cooper och Tea pusslade. Det var tydligen ytterst smärtsamt för C att lägga prinsesspussel, men han offrade sej för sin skadade syster. Så gulligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0