30 Mars / Onsdag


Underbar, underbar UNDERBAR dag! Upp i morses, gjorde morgonen som vanligt och allt bara flöt på.. Droppa alla 6 barnen på olika skolor (mina 3 plus 3 grannungar som vi car poolar med, anyway, har nog sagt det förut..) och sen hem igen.. Storstädade hela poolhuset tillsammans med bl a Britney Spears, Kesha och Lars Winnerbäck. Mycket trevligt och mycket behövligt. Hann med att sola en halvtimme innan jag fick ett ryck och impulsåkte till Target och köpte sommarkläder (rackarns, där rök veckans lön...) Lyckan bara rusade fram genom kroppen när jag susade fram på freewayen med rutorna nervevade, grym musik i högtalarna och solen skinande utanför. VARMT! Varmt, ooh så varmt! 30 grader har det vart :)

Projektjobb från 1-2, bloggade lite på barnens blogg som jag har ansvar för.. Vid 2:30 plockade jag upp pojkarna, de läste i bilen och jag solade benen medan vi väntade på att Tea Sloane skulle sluta skolan (vid 3). Eftersom jag är en så f r u k t a  s v ä r t snäll au pair tog jag med barnen hem istället för till biblioteket för att göra läxorna (vilket alltid är en chansning). Ungarna var små änglar. Cooper och Devon gjorde i stort sett klart alla sina läxor, utan att klaga eller gnälla och Tea satt och skrev alla siffror från 1-100 (alldeles själv, jag skojar inte) plus hela alfabetet. Hon glömde iof sej de tre sista (åäö) men det sa jag inget om. Hon är ju trots allt bara 5 år...

När läxorna var avklarade ville ungarna bada, och inte säger jag nej till det en dag när vi har 30 GRADER VARMT! HAHAHAHA! Så resten av eftermiddagen/kvällen spenderade vi i poolen med ett litet break för middag och brownies. Efter det hade jag satt på hot tuben så vi avslutade kvällen i hot tuben, i solnedgången med musik och dans. Ah, life is good!



This is paradise.





Cooper visar all sin (alldeles för mycket) kärlek!





och sen kom hajarna, Hajarna, HAJARNAAA!

Jennifer och Andy är på en konferens i SF under veckan (Jennifer håller tal i kväll och Andy i morrn) så jag jobbar till ca 11:30 ikväll. (Den är 10:30 nu). Har tagit in barnen för natten, läst grekiska myter, fixat sparkling water, kliat ryggar och masserat krampande vader. Pust, det är inte lätt att vara mamma ;) (Men jag tycker ändå att jag gör ett ganska bra jobb :P)



När katterna är borta dansar råttorna på bordet. Vi passade på att baka brownies när J & A var borta hela em/kvällen.. UPPSKATTAT!

Jag kan inte ens sätta ord på vilken bra dag de har vart, helt superbäst! Awesome! Crazy! Dundermega fantastiskt! Om ändå alla dagarna kunde vara såhär.

ps. Ungefär fram till, låt oss säga november, kommer vädret att vara så här fast varmare. Vad sa ni, hade ni snö där hemma i Sverige? Regn? Ungarnas humör däremot är inte lika lätt att förutspå. Men man kan ju inte få allt härilivet.

ps2. jag vet, nästa år av mitt liv kommer förmodligen bli sämre än sämst. Bäst att passa på att njuta av detta.



Cuddling with my kids. I love them!



“When I’m a grownup Im gonna have one pink Ferrari. And two red Ferraris! Actually four. Two red and two pink Ferrari. I’m very famous, or at least, I am going to be!!”

COOPER x 3

Vid ett tillfälle idag hittade Cooper min ring på matbordet.
C "Whats's this?"
E "It's my ring"
C "ARE YOU MARRIED?!!!"
E "no"
C "Engaged?!!"
E "no"
C "So who gave it to you?"
Jadu lille vän, jag köpte den själv är svaret :) Cooper är för tillfället väldigt intresserad av allt som har med kärlek att göra.....

Lite senare tittade och pekade han på mej och frågade:
"How many carrots have they?"
Det var iaf vad jag trodde han sa, och jag bara stirrade på honom. Carrots? Nu har han fått stora dåndimpen av solen och värmen, vadå morötter?!!
E "Excuse me?"
När han upprepade frågan hörde (och fattade) jag äntligen vad han sa:
"How many carats have they??"
Han pekade alltså på mina örhängen (som förmodligen var väldigt billiga men) som ser ut som diamanter ;)

.. och sist men allra allra bäst!!!

Idag hittade jag en post-it lapp på Coopers skrivbord, med Coopers handstil på.


Det stod: Elin plus David Hultström are in love
Sen hade han ritat en pussmun.
Ja
hmm
No offence David, men jag tror definitivt inte att jag har nämnt ditt namn en enda gång för min värdfamilj
Jag vet inte ens om jag sagt namnet "David" under mina 4 månader här i Cali
Så frågan år
HUR I HELA FRIDENS NAMN kan Cooper veta att jag har en kompis som heter David Hultström?
Dom har ju inte ens bokstaven Ö i USA..
Snacka om chockad jag var/är...
Jag får konfrontera honom någon dag.

Det var allt för den här gången..

jo juste: Jag åker till MIAMI om 6 dagar!!!


Kommentarer
Postat av: Erik Björk

Lasse är väll inte mycke till städhjälp.....stog säkert i ett hörn och sjöng lite vemodigt.....men det är han jävligt bra på :).....sen en liten fråga?? har dom inga tallrikar där borta eller???? Mohahahah........Ha det Gött Elin

2011-03-31 @ 18:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0