9 Mars / Onsdag


Sent om sider, är kommer det en liten bildbombuppdatering om vad som hänt sen sist.

FREDAG



Springa en runda i reservatet..



.. vilket är väldigt vackert och väldigt behövligt..



Eftersom det var fredag hade pojkarna övning med sitt band i Orinda. Sen drog vi till Yogurt Shack och Peet's och festade loss!

LÖRDAG



Pojkarna hade sista basketmatchen för säsongen. Jag insåg att jag inte sett en enda av deras games (fy skämms) så jag följde med J & A och kollade, fastän jag var off.



Donuts och troféer, kan det bli bättre?



På eftermiddagen, vid tvåtiden, var hela det svenska teamet bjudna på BBQ i moraga, hos några riktiga amerikanska killar...! Vi käkade utmärkt goda hamburgare (köttköttkött)...



...och körde lite beerpong.



E & C



T, J , C



Elin & Derrek



Adam, Carro, Tove, Elin





Josse & Derrek





Vid 4:30 var jag tvungen att åka hem och ta hand om mina barn i ca 3 timmar, vilket kändes hyfsat ovärt, med tanke på att J & A var hemma halva tiden, och vid 8 kom det en babysitter. Men iaf, jag uppskattar verkligen att jag inte behövde jobba till 10:30 som det var sagt från början!! Cooper och jag skadade våra stortåar (tåar?), så jag fick leka doktor och ta hand om honom ;)

Vid 8 kom Jossan och "Kocken", en av de amerikanska killarna och plockade upp mej, vi åkte tillbaka till BBQ:n och fortasatte partyt ;) Senare ringde vi taxi och åkte till Berkeley, bara för att vandra runt i regnet, inse att alla fraturnety-hus hade guestlist (och vi stod inte på nån utav dem), polisen cirklade runt i området, och det bara regnade mer och mer... Så vi tog en taxi tillbaka och sen sov alla utom Carro över ;) En rrrrriktigt lyckad kväll, förutom regndelen då ;)

Söndagen var en recoveryday och på kvällen hände det grejer som jag inte pratar om här på bloggen :P

MÅNDAG



Lillastumpan hade ballet/dansklass på Oakwood (TS i ljusblått)..



...tillsammans med kusinen Kai-Kai.. (i ljusrosa)










TISDAG



Jennifer tog Cooper och Tea till doktorn på morgonen (Cooper hade kruppanfall under natten, Tea skulle ta ut alla sina 11 stygn ur fingrarna).. Doktorn var inte där. Till ett bokat möte. Hon droppar barnen på skolan och vid noon plockar jag upp dom igen och vi försöker än en gång att nå doktorn. Äntligen dyker hon upp. En virrig gammal tant. Jag och barnen möter iaf upp Andy utanför doktorsmottagningen och tanken var att jag skulle lämna barnen med honom och sen åka hem igen. Det var bara det att Tea var helt vettskrämd över att ta ut alla stygnen och ville därför att jag skulle stanna med henne. (mina tankar: Okej. Elin, du fixar det här. Du måste vara stark. Du är den vuxna i den här situationen.) Jag tänker också att jag förhoppningsvis har vuxit ifrån min blod/sår-skräck. Icke. När doktorn sakta med säkert börjar klippa och dra ut stygnen, en efter en, håller jag Tea i handen, försöker trösta, lugna, och hjälpa henne så gått det går (medans Andy typ håller fast henne). Efter ca 4 stygn känner jag hur jag blir ruskigt illamående, det börjar svartna för ögonen och surra i öronen. Jag ursäktar mej snabbt och går ut i väntrummet, sticker huvudet mellan knäna och nästan kräks och svimmar, med en milt sagt förvånad Cooper mittemot mej. Suck. Tea Sloane, 5 år, fixade det hela bättre än mej. Mycket bättre. Till råga på allt var det henne som stygnen skulle tas bort på. Inte mej..

Senare ska jag skjutsa Tea och Kai-Kai någonstans, och innan jag stänger Teas bildörr tar jag tag i hennes bara ben och överröser det med kyssar. Hennes reaktion:

-Elin, stop kissing my leg! Why are you ALWAYS kissing me??!

Jag svarar:

-You know why....

Tea vänder sej om mot Kai-Kai och säger:

-Don't tell nobody.............!!!! She's in love with my heart!


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! So cute! Jag trodde helt klart att hon skulle säga: Cause you love me...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0