21 Maj / Lördag



Fredag: Carrobarret och jag åkte till Walnut Creek när vi var  off på kvällen. Fastnade i bilen på parkerinegen framför Google maps på min telefon. Väldands intressant stad den där Göteborg. Vi snackade på om kusiner och barndomsminnen och framtiden innan vi insåg att Forever 21 stängde inom 5 minuter.. Sen rushade vi hur fort som helst och han precis innanför dörrarna innan dom låste så man inte fick komma in längre.. Sen gick vi där ett tag och spontanshoppade innan vi åkte hem till mej. Snyltade lite ost och jordgubbar av mina värdpäron och sen skulle vi göra ansiktsmasker och ha en relaxing kväll i poolhuset. jovisst, båda två vaknade upp i morses, väldigt trötta (vi gick och la oss vid 4-tiden) och med en väldans träningsvärk i kroppen (vi dansade och sjöng till gamla och nya godinga under större delen av kvällen).. Fint sällskap, fin musik, fin ost samt ett galet träningspass gjorde den kvällen komplett.

Som sagt vaknade vi morses och var allt annat än pigga på att jobba! Som tur va skulle jag och Andy ta ungarna till en Makers Faire i San Mateo. Frukosten sköljdes ned med två gigantiska kaffe och sen njöt jag av 1.5 timmes biltur i bmw:n. Inte helt fel. Väl framme på mässan (som förövrigt Pappa hade älskat!!) var det totalt kaos! GIGANTISKT område fullt med teknikprylar, hemmabyggen, robotar, science, och en massa experiment av olika slag, (och typ en miljion människo)r. Håll i barnen!!! Men det är väl ingen som blir förvånad över att vi tappade bort Devon under 15 minuter.

Jag har Tea i ena handen och Andy har Cooper i ena handen och jag tittar på honom och frågar:
"Var är Devon?"
Andy "Jag vet inte, jag trodde han var med dej!"
Jag "VAH!! Jag vet inte vart han är jag troode han var med dej!!!!"

Sen sprang vi runt som galna i en byggnad större än ett ridhus, helt nedsläckt med bara en massa neonljus och andra partylampor som enda lyse. Fullsmockat med folk också. Som tur var hittade vi honom tillslut, sen käkade vi massa skräpmat, och fortsatte äventyret. (Andy med ett fast tag om Devons arm.)

På hemvägen såg vi en massa coola bilar t ex:

Porsche, Carrera
Aston Martin
Tesla
Corvette
ett hundratal Mustanger
och en bmw z4 (en convertible bmw som Andy hade innan han köpte sin nuvarande bil..)

Sen var det ju en convertible Saab 900, en volvo S60 och en XC90.. Så jodå, det var en fin dag detta ;)

Väl hemma tog jag en välbehövlig nap, sen har jag käkat middag och nu har jag precis tvättat av mej ansiktsmasken som vi egentligen skulle ha gjort igårkväll.. Dags att krypa ner i sängen och kolla på "Pretty Woman" som ramlade ner i brevlådan igår. Livet är fint. Sen måste jag sova tidigt, för i morrn är en STOR daag! Vi ska nämligen åka till Great America/Six Flags, ett enormt nöjesfält som ligger i Santa Clara!! DET blir grejer det!



Kommentarer
Postat av: Erik Björk

Men hallåååå du har väll inte sprungit omkring med ansikstsmasken på mässan????

2011-05-22 @ 12:09:15
Postat av: Per Lundberg

Ha det så kul på nöjesparken

2011-05-22 @ 12:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0