17 Maj / Tisdag

Idag satt jag och pusslade ett Prinsesspussel med Tea. Helt plötsligt, från ingenstans kommer den här utläggningen (tänk er detta tillsammans med en hel massa armvifftningar, kroppsspråk och ansiktsuttryck):

This is my favorite princesses. First is Jasmine from Aladdin, then:

Ariel (mermaid)
Snowwhite (Snövit)
Sleeping Beauty (Törnrosa)
Cinderella (Askungen)

And last is Belle (Skönheten och Odjuret). Do you know why? She has weird hair, it has a big bump on it and I don't like bumps in hair. And I don't really like her dress.

HAHAHA!

Sen såg hon mig sitta och knappa på telefonen för glatta livet (var ju tvungen att skriva upp allt så jag inte glömde något) och då utbrister hon med ett morr:

"GrrGGR!! You are typing it in to your phone!!!" (Hon gillar varken foton, videor eller någon annan form av dokumentering nuförtiden. Inte pussar heller för den delen, det är hon allergisk mot.)

Ja svarade: "No, I'm not, I promise!!"

Sen morrade hon lite till innan hon (med blicken spänd i mej), sakta lyfte ena handen och gjorde "I'm watching you" tecknet (pekar först med två fingrar i ögonen, sen sakta vrida handen och peka med samma fingrar på mej)
.
SO CUTE!! Jag skrattade nästan sönder :)

För övrigt har vi ett krig pågåendes här i huset, ett så kallat kuddkrig som har pågått de senaste veckorna. Det började med att Jennifer tog med sej Tea till "the cosy pillow store", en affär där dom, förvånande nog, säljer kuddar. Hon köpte med sej två jättemysiga, ludna kuddar hem som hon har i sitt sovrum. Tea blev genast avundsjuk och började titt som tätt smyga in i deras sovrum och ta en kudde med sej in i sitt rum, varpå Jennifer strax smög efter tog tillbaka kudden. Efter ett tag köpte J ett par till sånna kuddar och jag har även införskaffat mej två egna att ha här nere i Poolhuset. Jag trodde att kriget nu skulle vara över eftersom alla har sina egna kuddar, men icke! Idag upptäckte jag att det saknade en kudde i min säng! Jag säger bara en sak. Nu är det krig.

Lägger upp en bild från den gamla goda tiden när man läste Kemi B...


..och Fysik.


Man var alltid så glad på den tiden.


Det var då vi rockade på skolresorna..


..hade hopp om en bra framtid..


Jag har hört att vi körde stridsvagn, var grymma på att parkera och startade på backen i nedförsbackar.


Jag har hört att vi var riktigt grymma helt enkelt och jag saknar oss <3



Kommentarer
Postat av: Per Lundberg

Härligt att kunna läsa din blogg igen. Hoppas inte saknaden blir för stor och att du fortsätter att trivas i SF.

2011-05-18 @ 13:03:07
Postat av: Sandra Ajnefelt

Haha, ja Tea är en liten busunge allt, å de har hon alltid varit!

"I'm watching you" brukade jag göra varje dag för att hon skulle äta upp sin lunch. Jag tog hennes tallrik när hon inte ville äta mer och sa att den nu var min å att hon abslout inte fick äta upp den, sen gjorde jag de där med fingrarna och lämnade rummet och sen när jag kom tillbaka var helt plötsligt min mat borta.. Haha, de fungerade varje gång! <3 Vi måste boka in en Skype-date snart!

2011-05-18 @ 17:45:27
URL: http://sandrasadventure.blogg.se/
Postat av: Anette Ljungblom

Åh! Starta på backen i nedförsbacke! Det finns det ju inget som slår! Å är det sneparkering så är det sneparkering! Asså vi var och är fortfarande grymmaa!!

2011-05-19 @ 01:32:10
Postat av: Spy

Nu såhär när träna blommar å gräsen grönskar å alla festar å ränner så känner ja hur jäkla mycke ni 3 betyder! Fan ja har ju ingen å festa loss mä! Ingen å flumma skallen av mej i ett badkar mä! Ingen å va galen mä! Helt insane! KOM HEM! Fan ta mä ungarna hit!

2011-05-21 @ 16:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0