Uppdatering

.
.
Hej hallå igen :)
.
Har som vanligt haft en underbar helg här i Californien.. I fredags kväll drog Carro, Erika och jag ner till Santa Cruz för att hälsa på våra amerikanska vänner. Sju killar och en tjej som hyr ett stort hus precis vid vattnet, med egen strand och allt! Hade en jättego fredagkväll och lördag dag när vi umgicks, åt god mat och hade kul..
.
.
Jag och min vackra vän Carro!
.
På lördagen vid 5 tiden drog vi oss tillbaka till San Fransisco och klockan 8 mötte jag upp Carro, Nate och Gabe på ett café som hette Sugar café. Vi gick sedan vidare till en fancy restaurang som hade ett namn jag inte ens kunde uttala.
.
.
Utanför stod det en Lamborghini!!! Snygg bil. Jag tittade väldigt noga efter ägaren inne på restaurangen men kunde inte hitta honom. Man vet ju aldrig, hade han frågat om en dejt hade jag inte brytt mej om att han var gamal ;)
.
Efter att vi spenderat ett tag inne på restaurangens dansgolv kom Agnes förbi tillsammans med en ny tjej, josefine, som verkade jättetrevlig! Svenskar är bra :) När klockan var runt midnatt tog jag sista barten (tåget) hem till lafayette.
.
SÖNDAG:
.
Lars (min farbror) kom och plockade upp mej i en cabbe Chrysler!!!!! CABBE! Jag var i himlen. Vi åkte in till San Fransisco och parkerade nere vid pirerna. Planen var att åka på en färjtur ut till fängelseön Alcatraz. Tyvärr var alla biljetter slusålda för dagen och vi fick snopna inse att det inte skulle bli nåt alcatraz för våran del.
.
Istället gick vi runt i ett mysigt område som heter North Beach, åt lunch på en italiensk restaurang, gick runt och tittade i små butiker och pratade.
.
.
I solskenet på en Itaaliensk restaurang. Jag älskar restauranger där man sitter ute på trottoaren, mitt i folkvimmlet ;) Det är mysigt!
.
.
På andra sidan gatan fanns en rolig skivaffär.
.
.
.
I skyltfönstret på en mysik butik med barnkläder hittade vi några roliga t-shirtar.
.
Sen fick vi tips om att åka på en färjetur runt i Bayen i en timme. Ut och under golden gate bridge, runt Alcatraz och slutligen tillbaka till hamnen. Hade väldigt vacker utsikt över staden, bron och vi kom faktiskt jättenära alcatraz och såg riktigt bra! Under båtturen såg vi en VAL! Det sägs att det aldrig kommer hajar in i bayen, och väldigt sällan valar, men vi såg en! Min värdpappa sa senare att folk åker ut på valsafari kring SF och kommer tillbaka utan att få se något, så vi hade väldigt tur!!
.
.
Golden gate från färjan.
.
.
Alcatraz
.
.
Sedan letade vi oss fram genom city och hittade tillslut till Twin peaks, som är en utkiksplats och den högsta punkten i San Francisco. man har en alldeles fantastisk utsikt över staden!!
.
.
Dagen avslutades på en väldigt fin restaurang kallad Nopa, där Lars fixade bord på 10 min istället för den egentliga väntetiden 1 timme och 15 min.. Det är bra att ha kontakter! Döm mej inte för hårt, men jag åt "Rabbit leg", alltså kaninkött! Smakade faktisktiskt riktigt bra!
.
Sen åkte vi hemmåt och såg stadens ljus från en cabbe, vilket måste vara det ABSOLUT bästa sättet!! Inget tvivel!! Utan tvekan!
.
Tack Farbror Lars för en fanastisk dag, och Tack Faster Karin för att du sa åt Lars att skämma bort mej! Han gjorde ett utmärkt jobb!!!
.
.
Téa's födelsedag!
.
Vi skulle väcka henne på morgonen med sång, men det gick inte för så hade Devon redan väckt henne och dom låg och gosade i hennes säng. Efter ett tag upptäckte vi atttea inte hade sin pyjamas på sej och någon sa: "Men tea, du är ju naaaaken!" Svar på tal fick vi när Tea genast deklarerade att:
.
"I'm NOT naked, I'm in my birthday suit!!!!"
.
Uttrycket "Birthday suit" betyder att man är naken, att man har på sen kostumen man hade när man föddes!!!
Resten av dagen gick åt till att förbereda kalaset. Det bakades och pysslades hela dagen lång.
.
.
Brooke (min nya "medarbetare") gjorde pizza.
.
.
Andy bakade Choklad Cup Cakes
.
.
.
Tea lekte
.
.
..och öppnade presenter!
.
.
Jag fick världens största och goaste kram efter att hon öppnat mitt paket!
.
.
...som innehöll den största Teddybjörnen någonsin! Nästan större än Tea! Tea sa senare på kvällen att "Sweden gav henne den "bästaste" presenten av alla OCH att hon älskar mej!" HAHA! Det ni ;)
.
.
jag hade bakat en Svensk jordgubbstårta! Alldeles från grunden, inget fejk här inte!
.
.
Ja då var Tea ett år äldre, alltså 6 år gammal! Det är läskigt vad fort tiden går, hon växer så det knakar och det känns som att hon är mycket större nu än vad hon var när jag kom.
.
.
.
.
DEN KOMMANDE TIDEN
.
x Jag har snart vart här i 11 månader (sa jag att tiden går fort?
x Jag saknar farmor
x Nästnästa helg flyger jag till Seattle för att träffa Malin och Elin, två au pairer som bor där.
x Sista helgen i oktober är det Halloween, vilket är en STOR grej i detta landet
x Helgen efter det ska jag kanske bila till LA med Carro och hennes syster.
x Efter det har jag vart här i ett helt år
x Thanksgiving och Jul firas i December. Nyår också för den delen.
x I januari åker jag förhoppningsvis till Hawaii med Carro under hennes resmånad
x I Februari ska jag tillbaka till Hawaii med min värdfamilj (nästan 100% säkert)
.
Ja. Som ni ser händer det ALLTID något här bort!
.
Ha det gött!
.
.

Kommentarer
Postat av: Mami

Saknar bild på cabben:-)!!!

2011-10-05 @ 11:41:10
Postat av: Per Lundberg

Härligt med ett livstecken från dej på den här platsen. Tack för att du tar dej tid att informera oss :-)

2011-10-05 @ 15:36:49
Postat av: Lars

Rysligt trevlig farbror du verkar ha! "Någon" glömde ta kort på caben! Det låter ju nice att åka nedcabbat mitt i natten genom SF!

2011-10-06 @ 16:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0