19 Januari, Torsdag

.
.
Oj vad chockad jag blir! Mamma har tjatat i flera veckor om att jag ska gå in och uppdatera bloggen, och man har väl tänkt att "äsch, mamma får ju höra allt ändå på skypen och nån annan finns det väl inte som vill veta.." Så går jag in här och kikar, och då är det flera stycken som varit inne och kommenterat och önskat att jag ska börja skriva igen! Väldigt roligt! En fråga: Den 17 Januari hade jag 18 besökare vilket är ganska många jämfört med de sex som besöker dagligen (även fast jag inte skriver). Vilka är ni och varför kollade ni allihopa den 17 Januari?
.
Jag har ju inte skrivit på ett bra tag nu, så det borde ju finnas mycket att berätta.. Hmm.. Barnen växer och blir större och större, helt otroligt. Kan berätta en hemlis om ni lovar att inte säga till Cooper! Häromdagen pratade han och jag om tjejer, flickvänner, pussar och andra hemliga saker! Det är så roligt att få höra barnens syn på saker och ting, och när man får sej (tar sej?) lite ensamtid med dom berättar dom riktigt djupa fina saker!
.

.
Tea växer som sagt så det knakar, jag minns hur jag tyckte att hon var så liten när jag kom hit, hon skuttade runt i bilen i klänning och inga underkläder och var bara sådär liten och gullig! Nu ser jag henne nästan som en stor tjej, speciellt när man vet allt om henne och känner henne så väl. Häromdagen träffade vi en liten bebis (lillasyster till Tea's kompis) och när Tea stog där bredvid den lilla lilla barnvagnen såg hon så lång och vuxen ut, nästan tonåring. Usch, jag vill bara säga STOPP! Stopp stopp stopp!! Du ska alltid vara mina lilla tjej! Tea och jag har också börjat jobba på hennes tredje blurb book som kommer att bli en slags kokbok med alla hennes favoritkakor/godis och andra onyttigheter. I somras gjorde vi en alfabetsbok för er som inte minns det.
.

.
Min lilla tjej växer upp och blir så stor!
.
Devon filosoferar om livet, ÄLSKAR att läsa och fiffla med oförståbara elektroniska saker. Han är världens gulligaste kille och är så ofattbart söt, gullig och hjälpsam! Redan nu är han en riktig gentleman, och jag är så avundjuk på den flickan han ska gifta sej med! Häromdagen råkade jag fråga honom om han ville gifta sej med mej om jag väntade på honom och han svarade generat: "Hmm, no". Typiskt killar att låta dom stora guldklimparna rinna mellan finrarna! ;)
.

.
Jobbet går som en dans på rosor, barnen har förändrats något enormt den här hösten (till det bättre) och jag är så glad och tacksam att jag valde att förlänga och stanna 6 extra månader! Sommaren var väldigt jobbig och jag är så glad att jag får avsluta på ett bra sätt :)
.
Sen har jag ju gått och bestämt mej för att bli gladiator (Tack vare Anette Runnsjö Ljungblom <3) så det är hårdträning som gäller nu! Träning 6 dagar i veckan och har en vilodag. Försöker iallafall.....
.
Sen så sprack våran ugn idag. Låter ju lite kul men så var det faktiskt! Våran kock Veronica skulle städa ugnen så hon sprayade med rengöringsmedel och körde igång reningsprogrammet på ugnen. Efter ett tag sa det BOOM och hela den inre glasrutan av ugnen hade spruckit i tusen bitar!
.

.

.
.
Uppkommande:
.
- 4 dagar till Hawaii med Caroline
- I april efter min födelsedag kommer Elin hit från Seattle och hälsar på!
- I maj under min resemånad åker jag till NYC och Washington DC där jag ska spendera ruskigt mycket pengar och 8 underbara dagar med lilla mamsen! <3
.
Livet är bra gött!!
.
Håll tillgodo nu alla bloggläsare. Jag lovar inget om en ny uppdatering, men man vet aldrig när ett nytt inlägg dyker upp så ni får hålla korpgluggarna öppna!
.
/E
.
.

Kommentarer
Postat av: Mami

Mmm! <3<3<3

2012-01-20 @ 09:42:51
Postat av: mia

gött me update elin!!

hahah, uppkommande? heter de så på svenska??

Jag varnar dej elin! när du kommer hem kommer du säga:

"ska vi krossa gatan här?" (korsa)

"jag ska bara calla henne" (ringa)

"öronen poppar!" (de slår lock)



haha, ja säger fortfarande de ;)

2012-01-28 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0