21 Januari / Lördag

.
Här sitter jag, nyduschad och fin i min gosiga juicy dress... Klockan är halv 11 här, jag jobbar sent ikväll och barnen ligger nu och sussar sött. Det är märkligt hur väl man känner barnen nu efter ett år, man vet precis hur dom funkar och vad man ska säga och göra i olika lägen.. Sen funkar det ju inte alltid som man vill, det är ju inga robotar man jobbar med utan små människor med egna viljor och egna åsikter om vad som är rätt och fel! ;)
.
Så ikväll medans barnen (väldigt nöjda) kollade på film så har jag roat mej i hemmagymet och tränat en och en halv timmes yoga, riktigt stolt där ja ;) Känns som att jag är i en uppförsbacke nu och det är ganska jobbigt att dra på sej träningskläderna och gå till gymet varje dag (Det ligger ju trots allt hemma, ca 200m från min säng, så man kan ju tycka att det inte skulle va så svårt, men jodå..). Men jag kämpar på, man faller ibland, missat en dag och tar sen sedan upp igen, och det är ju trots allt det som det handlar om.. Att inte ge upp :) Sen får man prestera dåligt vissa dagar, så är det bara ;)
.
Tea är så gullig, i säkert en vecka nu har hon kollat på samma Barbiefilm om och om igen, varje kvälll, varje dag i veckan. Hennes resonemang: "Jag vill komma in i en bra rutin på kvällarna. Och så ääälskar jag verkligen Barbie och de tre musketörerna!".. Söta unge! Kunde inte krossa hennes söta verklighet så jag log och nickade ;)
.
Sen när jag skulle lägga lillfisen ikväll så låg vi och pratade en stund och jag frågade om hon hade några fler lösa tänder (hon fick dra ut en förra veckan). Näähää, de hade hon inte. Men smarta Elin, bästeaupairen och girlfriend erbjöd sej att köra det gamla Emli och Ida tricket, och binda fast en tråd i tanden och sen knyta den andra änden i dörrhandtaget och rycka upp dörren med världens kraft. Ännu en underbar Teakommentar: "Hmmmm, I don't know.... maybe tomorrow".
.
Näe trött fröken som jag är ska jag nu gå och lägga mej. Slaggar nog i bion i natt, värdföräldrarna mina kommer inte hem förrns sent sent SENT ikväll och jag lär varken hålla mej vaken eller orka gå ner till poolhuset i morgondagens gryningsljus när de kommit hem. Ute och ränner hela nätterna.. Tur det är någon i familjen som är ansvarsfull ;)
.
Morgondagen ska ägnas åt packning av hawaiiväskan, fram med bikinin och solkrämen för här ska stekas! I'm so ready for vacation!!! Beach 2012 <3 <3 <3 <3 ;)
.
Inatt drömmer jag om palmer, brunbrända starka killar, delfiner och annanasdrinkar!
.
Love E
.
.

Kommentarer
Postat av: Monstret under din säng

Fräna rutiner. #downloading_barbie_and_the_three_musketeers

2012-01-22 @ 13:40:34
Postat av: Per Lundberg

Härligt med en uppdatering. Ha det så bra på Hawaii.

2012-01-26 @ 16:13:30
Postat av: mia

ååh! njut av dina ensamma kvällar (& dagar) me kidsen!

Jag saknar mina ungar! även fast dom ibland inte är så glada o inte gör som man säger är dom ju för de mesta bara goa o gulliga :)



Hoppas du har de fint på Hawaii o fortsätt me dina updates!! :)

Miss u!!

2012-01-28 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0